Sklep internetowy jest najczęściej mocno rozbudowana witryną. W rozważaniu niniejszym wezmę pod uwagę sklep z minimum 20 artykułami. Chodzi o typowy sklep, nie z jednym czy czterema produktami – wówczas sytuacja byłaby podobna do standardowej strony firmowej, jeżeli chodzi o pozycjonowanie.
Co stanowić może trudność w pozycjonowaniu sklepu?
Zbudowanie odpowiedniej struktury witryny. Sklep generuje dużo podstron. Mamy podstrony produktów, kategorii, tagów. Poza tym dochodzą strony typu O nas, Kontakt, Regulamin, Polityka Prywatności. Trzeba umiejętnie rozplanować optymalizację, żeby chociażby uniknąć duplicate content. Im większy sklep tym trudność jest większa.
Co może pomóc w pozycjonowaniu sklepu?
Paradoksalnie również rozbudowany charakter witryny. W przypadku dużej ilości podstron bardzo efektywnie można wykorzystywać linkowanie wewnętrzne. Zresztą linkowanie wewnętrzne zawsze ma duże znaczenie, również w przypadku małych stron. Przykładowo, jeżeli mamy w danej kategorii 200 produktów, strona kategorii jest bogato opisana i dobrze zoptymalizowana a podstrony poszczególnych produktów tej kategorii są dobrze podlinkowane – strona kategorii otrzyma mocny wektor w kierunku wzrostu w serpach. Jeżeli jest dużo podstron, zawsze jest szansa, że wiele z nich otrzyma jakieś linki zewnętrzne. Linki, których nie byłoby bez tych podstron. Następnie link juice jest kierowany w kierunku strony kategorii.