SEO strony firmy lokalnej

wyszukiwarka Google

Firmy kierujące swoją ofertę do klientów lokalnych, najczęściej z danego miasta, czasem nawet konkretnej dzielnicy, jak najbardziej powinny korzystać z popularności wyszukiwarki Google.  

Frazy lokalne są generalnie łatwiejsze do wypozycjonowania, chociaż są tu wyjątki. Co należy zrobić, jakie podjąć działania, żeby zaistnieć w wynikach organicznych wyszukiwarki Google? Poniżej krótki poradnik. 

  1. Poszukaj frazę. Pamiętaj, że to co dobrze brzmi nie musi wcale być popularne. To znaczy, że fraza może brzmieć bardzo atrakcyjnie, ale w rzeczywistości nikt jej nie wpisuje w pole wyszukiwania.  Dlatego warto skorzystać z jednego z dostępnych narzędzi online, które poda konkretne liczby wyszukiwań danego słowa kluczowego lub frazy. Najlepszym z nich jest narzędzie do propozycji słów kluczowych będące częścią konta Google Ads. Jest to narzędzie bezpłatne, natomiast wyniki bardziej precyzyjne otrzymuje się w przypadku opłacenia kampanii reklamowej. Wybierz frazę, która będzie optymalna pod względem popularności i konkurencyjności.  
  1. Wybierz domenę. Domena zawierająca frazę albo po prostu składająca się z interesującej Ciebie frazy pomaga wypozycjonować stronę. Jednak nie jest to konieczne. W przypadku, gdy chcesz budować swój lokalny brand jest to niewskazane, tutaj należy kupić domenę o treści brandu 
  1. Zbuduj zoptymalizowana stronę internetową. Jeżeli nie umiesz budować stron, zleć to freelancerowi lub firmie. Znajdź takiego wykonawcę który od razu zadba o SEO pod kątem wybranej frazy. 
  2. Link building – czyli zdobywanie linków z innych witryn do twojej strony internetowej. Temat obszerny i przede wszystkim wymagający doświadczenia. Bardzo dużo zależy od trudności frazy. Są tak proste frazy, że wystarczy dobrze zoptymalizowana witryna by osiągnąć wysokie pozycje na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google. Czasem wystarczy kilka linków. Jeżeli chcesz sam zająć się link buildingiem, nabądź najpierw trochę podstawowej wiedzy.  

Na koniec istotna uwaga. Są frazy, które pozornie wydają się lokalne, ale tak naprawdę wpisywane są w pole wyszukiwania w całym kraju. Są one też trudniejsze od wielu ogólnych fraz. Do takich należą na przykład: “noclegi Władysławowo” czy “hotele Kraków”. 


SEO Kraków

 

Author: admin