Czego wymagać od specjalisty SEO

Wyszukiwarka Google stała się podstawowym serwisem, gdzie szukamy treści w Internecie. Genialny pomysł na uporządkowanie zasobów internetowych i jednocześnie bardzo wygodne i szybkie wyszukiwanie treści na podstawie fraz.

To co odróżniło wyszukiwarkę Google od innych wyszukiwarek, to jakość wyników. Od wielu lat wyszukiwarka Google wytwarza około 80% ruchu w Necie.

Wraz z ogromną rolą tego serwisu pojawiło się pojęcie SEO oraz pozycjonowanie stron internetowych. Używa się tych pojęć zamiennie, jednakże pojęcie “pozycjonowanie stron internetowych” jest szersze. SEO pochodzi od search engine optimization – czyli optymalizacja pod względem wyszukiwarek internetowych. Oznacza to działania tzw on-site – czyli działania w samej witrynie internetowej, względnie jeszcze te związane z serwerem – jego dostępnością i szybkością. Natomiast pozycjonowanie strony internetowej to oprócz działań on-site również działania off-site, czyli wychodzące poza samą stronę internetową.

Ponieważ to właśnie wyszukiwarka Google może dać najwięcej ruchu, i to co niezwykle istotne – bardzo wartościowego ruchu, firmy pragną by ich witryna internetowa znalazła się na górze wyników wyszukiwań. W przypadku fraz popularnych chętnych na miejsca na pierwszej stronie wyników jest więcej niż miejsc, więc trzeba dokonać pewnych starań, aby tam się znaleźć. Można zająć się tym samemu, jednak wymaga to wiedzy i czasu. W wielu przypadkach zasadnym jest skorzystanie z usług specjalisty SEO.

Co należy oczekiwać od specjalisty SEO

Od strony formalnej na pewno precyzyjnego określenia na piśmie celu działań. Pamiętać trzeba, że podstawowym celem działań czy to freelancera czy agencji SEO ma być wzrost pozycji na konkretne frazy. Branża jest bardzo specyficzna albowiem algorytm nie jest ujawniony, można działać tylko na bazie ogólnych informacji od Google oraz doświadczenia – własnego lub tych którzy chcą się podzielić. Zanim, zwłaszcza w przypadku trudniejszych fraz, zobaczy się jakieś wyniki, może minąć nieco czasu. Ten czas liczy się najczęściej w miesiącach, niejednokrotnie może to być rok. Ponieważ jeszcze jakiś czas po rozpoczęciu współpracy może nie być widać efektów na stronie wyników wyszukiwań istotne by w umowie były takie ustalenia aby klient miał wiedzę co robi specjalista SEO.

Od strony merytorycznej należy zwrócić uwagę na kilka spraw. Specjalista SEO powinien:

  • dokonać analizy witryny klienta, fraz, konkurencji w serpach,
  • zaprezentować sugestie optymalizacyjne dla strony internetowej klienta (jeżeli są potrzebne,
  • przedstawić założenia dotyczące budowy profilu linków zwrotnych ,
  • udostępnić monitoring pozycji witryny w Google.

 

specjalista pozycjonowania stron WWW

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.