Reklama jest konieczna w większości branż. Jedną z węzłowych kwestii jaką należy się zająć to wybór odpowiedniej formy reklamy twojej branży lub też produktu jaki oferujesz. Każda branża ma swoją specyfikę oraz charakterystyczną grupę docelową. Dla pewnych branż najbardziej odpowiednia będzie reklama zewnętrzna, przykładowo murale reklamowe, dla innych najlepszą formą reklamy będą spoty telewizyjne a jeszcze inna branża będzie uzyskiwała ogromne korzyści z reklamy na ulotkach. Nader często jeżeli nie najczęściej przedsiębiorstwa korzystają przy prowadzeniu kampanii reklamowych z paru rodzajów reklam. Na przykład, jeżeli mamy do czynienia z ogólnokrajową kampanią promującą dany produkt to nader często możemy zobaczyć w tej samej formule graficznej reklamy w Internecie, w telewizji, na billboardach.
Projektując reklamy należy zdefiniować grupę docelową. Następnie na podstawie tej definicji dobierać rodzaje reklam, rodzaje miejsc ich zainstalowania lub emisji, ich charakter, język przekazu.